Wednesday, January 13, 2010

Prebiu Buku 18 Januari 2010

TAJUK BUKU : KEPIMPINAN DAN PENAMBAHBAIKAN SEKOLAH
PENULIS : Abdul Ghani Ahmad
PENERBIT : PTS Professional
MUKA SURAT : 234



Terima kasih untuk anda yang terus setiap menantikan Prebiu Buku@ KLfm saban minggu. Buku pertama minggu ini, merupakan buah tangah khusus untuk para guru dan pengurusan sekolah. Sekolah bukan sahaja diharap menjadi institusi yang berfungsi membina tamadun dan melahirkan cendikiawan dengan acuan Malaysia sebagai kesan kepimpinan sekolah yang ditunjangi Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

Justeru penambahbaikan dari semasa ke semasa sangat relevan. Bagaimanapun, beberapa perkara penting perlu diberikan perhatian oleh para guru khususnya dan pihak pengurusan sekolah amnya. Segalanya bakal dibincangkan menerusi buku pertama minggu ini, Kepimpinan dan Penambahbaikan Sekolah oleh Dr Abdul Ghani Abdullah, terbiitan PTS Profesional.

Antara menarik, bagaimana mendiagnosis perubahan penambahbaikan sekolah, Membuat keputusan dan penambahbaikan Pengajaran Pembelajaran selain pembangunan teori kajia n penambahbaikan sekolah.


TAJUK BUKU : INDAH DI MATA
PENULIS : Patonah Chai Choh
TERBITAN : Alaf21
MUKA SURAT : 256




Ramai yang inginkan kecantikan namun masih mencari-cari cara sebenar membelai diri. Anda bakal mengetahui pelbagai tips dan info berguna menerusi buku bertajuk Indah Di Mata, susunan Patonah Chaoi Choh terbitan Alaf21 ini.

Buku ini mengandungi dua segmen iaitu segala tips kecantikan dari hujung rambut hingga hujung kaki, selain amalan yang perlu dipraktikkan untuk kelihatan cantik menerusi segmen pertama.

Manakala segmen kedua bakal membincangkan pelbagai jenis penyakit seperti migrain, mata juling, meningtis bakteria, selain punca, simptom, cara pencegahan dan jenis rawatan yang diperlukan.

Penjelasan yang ringkas dan mudah difahami pastinya membuatkan anda terpikat untuk terus membaca dan mengaplikasikan apa yang dibaca.

Untuk anda mendapatkan kedua-dua buku ini, sertai sekarang menerusi laman blog prebiu buku. Layari prebiubukuklfm.blogspot.com sekarang dan masukkan kata laluan yang diberikan. Para pemenang akan dihubungi oleh penerbit. SERTAI SEKARANG!!! (Klik)

** Dengarkan Prebiu Buku @ KLfm setiap isnin jam 12.30 tengah hari di Radio Malaysia KLfm untuk mendengarkan kata laluan untuk menyertai kuiz ini.

1 comment: